сряда, 30 май 2012 г.

Синдрома на скритата вторична полза

Психологическите обрати са най-голямата пречка за ефективността на ТЕС.
Първият вид се нарича основен обрат на полярностите. При него енергията в тялото ни не тече в правилната посока. Някои от причините за него са хронична болка, алкохола, сензитивност към определени типове храни, облекло, токсини във въздуха и храната, тези фактори могат да окажат влияние на енергийното ни ниво. Голям фактор е обезводняването, защото тя е проводник на електричество. Така че е добре да се изпие чаша вода преди прилагането на ТЕС.
Как да разпознаем дали имаме Основен обрат на полярностите ?
Ако интензитета на емоцията не спада след няколко кръга тес - то най-вероятно имаме Основен обрат на полярностите. Забелязвате собствените си негативни мисли , като например " това никога няма да проработи за мен" "всичко е объркано", Нищо няма да се подобри" , каквото и да е това негативно мислене е знак че може да имате основен обрат на полярностите. За да неутрализираме този обрат потупваме карате точката за около 20 секунди. Вторият тип обрат е най- честият и представлява най-голяма пречка. Той се нарича Синдрома на скритата вторична полза и е подсъзнателно съпротивление от промяна. Това е борба между съзнанието и подсъзнанието ни. Подсъзнанието ще победи почти винаги защото то представлява 95 % от нашият ум и доминира над съзнанието.


Подсъзнанието има две основни задачи.
Първата е да поеме контрола над основните задачи като ходене, шофиране, хранене, къпане, белене на лук и други. Това са нещата които вършим през деня и не мислим за тях. Втората и по-голяма задача на подсъзнанието е да ни предпази от опасности, отхвърляне, провал, критика, унижение и други. И за това той ще ни спре от това да направим някои от нещата които искаме да направим съзнателно, като например да свалим тегло. Но подсъзнанието ни смята че това не е добра идея. Например съзнанието ни казва - искам да сваля 10 кг или искам да тежа 60 кг, подсъзнанието ни атакува с " почакай -какво ще стане ако осъществя тази моя цел и вече не съм в безопасност ? Какво ще стане ако постигна целта си и все още не получавам работата която искам ? Ами ако сваля тегло и все още не намирам любов в живота си ?
Този диалог се случва в подсъзнанието ни. Какво ще стане ако кача килограмите отново ? Какво ще стане ако хората ми се подиграват ?
И ние няма да имаме повече извинение. Виним тези неща за всичко което не работи в живота ни. Ако това оправдание отпадне - значи вината е в нас. Този тип обрат на полярностите е характерен за стари хронични проблеми , проблеми с голям емоционален заряд. Загуба, срам, вина, гняв, безсилие, обида, завист и други.
Ако има нещо което искаме, но не го получаваме, или нещо което не искаме , но не можем да се отървем от него, то най вероятно имаме обрат свързан с него. Хората казват "искам да се оженя" , но тече следният подсъзнателен процес - аз не искам да излизам на срещи, не искам да ходя на барове, не искам някои отново да ми разбие сърцето. Или ако имаме лош навик като пушенето или пиенето и искаме да се отървем от него , а не можем , ние имаме обрат на него, нашето подсъзнание смята че това ми служи по някакъв начин или ме пази. Ако имате страх или фобия- почти всички случаи имат обрат , както и при ограничаващи убеждения и всички сложни проблеми.
За да неутрализираме този вид обрат потупваме карате точката и казваме три пъти- Въпреки че не искам да се освободя от този проблем , аз обичам и приемам себе си.
Кой ще бъда аз без този проблем ?
Много често има проблем със смяна на личността. Кой ще бъда аз без тази болка , без моето трагично минало, без усещането че съм жертва.
Какво ще стане ако получа нежелано внимание ? Това ме пази от това да пробвам и да се проваля. Неутрализирането на обрата на полярностите не решава сам проблема. Казваме " аз не искам да се освободя от това" и по този начин неутрализираме подсъзнателният натиск за кратко, но това не е достатъчно. Първо неутрализираме обрата, след което стимулираме енергийната система чрез потупвания.
Нека да го погледнем по този начин - ние искаме да влезем в тази стая , но вратата е затворена. Можем да отидем да се опитваме да влезем но ако вратата е заключена - няма да успеем. Или успяваме да я отключим и я отваряме - това не ни вкарва в другата стая, само премахва пречката , ние все още трябва да влезем през вратата и това правим чрез стимулирането на останалите биологично активни точки.
Подсъзнанието ни казва аз не искам да се освободя от това, на мен ми е комфортно с него, това е човекът който съм.
Познавайки тези пречки за успешната работа на ТЕС и начините им за преодоляване, може значително да подобрим ефективността на работата си с нея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар